ملاتانگری بردی شخصیت طنزپرداز

.

.

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره مدیریت وبلاگ: آقای عبدالغنی حاجی لی دوجی
ایمیل مدیر : ghanidavaji@gmail.com

» آذر 1402
» بهمن 1393


» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» ردیاب ارزان ماشین
» جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهرستان مراوه تپه و آدرس ghanihl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 1858
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



RSS
ملاتانگری بردی شخصیت طنزپرداز
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:12
به بقیه رسوند؛اونم راهی نیست جز طنز و شوخی...آره ،البته اگه معنی و مفهوم طنز و شوخی رو درک کنه وبدونه که هدف اون طنز پرداز فقط خندوندن نیست...اگه خوب توجه کنیم میبینیم بعضی هاشون گریه هم داره...بیخیال زیاد حرف زدم ،ببخشید...

 

 

ملاتانگری بردی شخصیت طنزپرداز

داستان کوتاه

 

‹‹ ملّا تانگري بردي ›› شخصيّتي بسيار شوخ و طنزپرداز دارد. در عين حال او واقع گرا است و به معضلات اجتماع مي انديشد و غم و اندوه مردم را به دوش مي كشد. او در يك ميهماني عروسي بود. كجاوه رسيده و ‹‹ عروس ›› به سلامتي به خانه بخت ، به منزل ‹‹ داماد ›› آمده بود . از اهالي روستا و همه ي ميهمانان پذيرايي به عمل آمد و نهار صرف شد و دعا و قرآن خوانده شد و همه ي ميهمانان اين پيوند و ازدواج را به داماد و خانواده اش تبريك گفتند و براي زوج جوان ، آرزوي خوشبختي نمودند. بلافاصله پس از دعا ‹‹ ملّا تانگري بردي ›› رو به آخوند ها و علماي جوان گفت :

حاجي آخوندهاي جوان ، لطفاً برويم بيرون ، به داخل حياط ، من ، پنج دقيقه ، عرضي دارم با مردم و با اين دختران و پسران جوان ، شما علما در كنارم حضور فيزيكي داشته باشيد و گفته هاي مرا تحت نظر قرار دهيد! ›› . آخوند ها كه ، ملّا تانگري بردي را از قبل مي شناختند ، و با شگردهاي او آشنا بودند ، با كمال ميل و به اتّفاق ، همه ، بيرون آمدند .

‹‹ ملّا تانگري بردي ›› با صدايي رسا گفت : ‹‹ اي اهالي روستا ، جوانان و كودكان ساكت باشيد و به من نگاه كنيد ››. همه ساكت شدند ، در يك سمت زنان و دختران بودند و در سمت ديگر مردان و پسران و كودكان بازيگوش قرار داشتند. ‹‹ ملّا تانگري بردي ›› گفت : اي جماعت ! اي اهالي روستا ! ، در كنارمن اين چند تا آخوند جوان هم هست و من سنّ و سالي از اينها بيشتر دارم و نيمچه ملّايي هم هستم و چند تا كتاب هم ورق زده ام. در حضور اين آخوندهاي جوان سخناني سرنوشت ساز و مهمّ مي خواهم عرض كنم و مي خواهم آنچه بردوشم سنگيني مي كند، برداشته شود. و من اين رسالت را به شما ابلاغ كنم و راحت شوم. سپس ‹‹ ملّا تانگري بردي ›› سخنان خود را اين چنين شروع كرد:

در قرآن ما آمده : ‹‹ اعوذ بالله من الشّيطان الرّجيم ، بسم الله الرحمن الرّحيم ، وَأَنكِحُوا الْأَيَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ››
بى‏همسران خود‹‹ دختران و پسران ›› و غلامان و كنيزكان درستكارتان را همسر دهيد اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خويش بى‏نياز خواهد كرد و خدا گشايش گر داناست.

و حديث داريم : پيامبر ( ص ) به حضرت علي ( رضي الله عنه ) فرموده است : سه چيز را به تأخير نيانداز: (1) نماز چون وقتش فرا برسد ، (2) جنازه و ميّتي كه آماده براي دفن شود ، (3) فرزندي كه همسري ‹‹ واجد شرايط ›› برايش پيدا شود.
باز حديث داريم : پيامبر (ص) : فرمود : براي هر كس فرزندي متولّد شد ، نام خوبي برايش انتخاب بكند، او را درست تربيت كند و هنگامي كه به سنّ بلوغ رسيد او را همسر بدهد و اگر در ازدواج تأخير كند و فرزند به گناهي مبتلا شد گناهش به گردن پدر اوست. ››.

اي جماعت !، پدران و مادران ! واي دخترها يي كه 14 ساله شديد ! و اي پسرهايي كه 16 سال و بالاتر هستيد ، بدانيد و آگاه باشيد ، ‹‹ در اسلام بلافاصله پس از بلوغ ، ازدواج سنّت است ›› !. و خداوند پشتيبان و حامي زوج جوان صالح و ديندار است.

پدرها و مادرها ! به ساختمان و آپارتمان سنگ مرمر نچسبانيد ، ماشين پرايد و پژو و ... نمي خواهد سوار شويد ، به فكر فرزندانتان باشيد و حقّشان را ادا كنيد و سر و سامان شان دهيد.!!.

جوانان عزيز ! توقّعات را كم كنيد ، براي ازدواج تعجيل كنيد. دختر ، مهريّه را كه حقّ شرعي اوست مي تواند به طور كلّي به داماد ببخشد ، مبلغ مهريّه را بسيار كم و به اندازه ي جهيزيّه و اثاثيه ي ساده و كم براي زندگي دو نفري كاهش دهيد. جوانان ! اگر زود ازدواج كنيد ديگر به سيگار و ناس و ترياك مبتلا نمي شويد ، زيرا پيامبر(ص) بهترين نعمت و بهترين تفريح و لذّت را در اين دنيا در وجود همسر و در ذات زن و شوهري دانسته و تأكيد كرده است.

اي جوانان ! بنده ، اين ملّا ، در 15 سالگي ازدواج كرده و از همان موقع هيچ گاه ‹‹ نوشابه و بستني و ... ›› را دلم نيامده در بقّالي، به تنهايي صرف كنم و در منزل ، كنار ‹‹ گلّه جه تان ›› (همسرم ) و با فرزندان صرف كرده ام.

نگوييد كار نداريم و مسكن مستقلّ نداريم . ازدواج كنيد و در منزل پدر باشيد و تحت تكفّل پدر باشيد و به آنها تكيه كنيد ، آنگاه تحصيل كنيد ، دانشگاه برويد ، و در اوقات فراغت كار كنيد ، بعد ها كارمند و معلّم و دكتر و مهندس و شاغل هم مي شويد. و اگر در اوّل جواني ازدواج كنيد قدر زندگي را و قدر پول را خوب خواهيد دانست و معتاد ترياك و مورفين و شيشه و كراك وكريستال و ... نخواهيد شد و انگيزه ي شما براي كار و زندگي هم زياد خواهد شد.

پدرها و مادرها شما روي گفته هاي من خوب فكر كنيد ، بحران جواني و احساسات فرزندانتان را خودتان درك كنيد ، در دستگاه هاي سي دي و ويدئو و كامپيوتر و موبايل و ماهواره همه جور تحريكات جنسي مي گويند به تماشا و در معرض ديد نوجوانان گذاشته اند، قبل از آنكه آنها احساس خود را از ابراز براي شما وا بمانند و در جاهايي كه نبايد بروز دهند ، به ظهور برسانند و گرفتار انحراف و فساد شوند، و ... خودتان آنها را دريابيد ، فرداي قيامت ، شما مسؤول هستيد و بايد پاسخگو باشيد!.

در اينجا سخن ‹‹ ملّا تانگري بردي ›› تمام شد، دقيقه اي آخوند هاي جوان و جماعت حاضر، با تبسّم و ليخند به همديگر نگاه مي كردند، بعداً صداي خنده ي مردم ، آهسته آهسته ، بلند تر شد ...

و شايد برغم و اندوه برخي از پدران و مادران و تازه جوانان دختر و پسر كه در آن ميان ، سخنان ‹‹ ملّا تانگري بردي ›› را شنيدند ، افزوده شد و آنها را به فكر فرو برد ، آيا با بيكاري و فقر مالي ...، ازدواج !!! ، ... آيا جوان فقير با ازدواج احساس خوشبختي خواهد كرد؟!!! و آيا با تعجيل در ازدواج ، تغييري در زندگي حاصل مي شود؟!!! و خداوند ، واقعاً از جوان متأهّل حمايت مي كند؟!!! و امدادي از خداوند مي رسد؟!!! .... آيا در قرآن چنين گفته است ؟!! ...

پايان داستان.
خداوندا ، به ايمان و باور ما ، به غيب و به آنچه نازل كرده اي به پيامبر(ص) و آنچه پيش از وي بر پيامبران عظيم الشأن نازل كرده اي ، بيافزا و به عبادت و بندگي مان هدايت و توفيق ده ، آنگاه ما را به اطمينان و يقين برسان !!! - آمين يا ربّ العالمين .
منبع:سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گمیشان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: ملاتانگری بردی شخصیت طنزپرداز,
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :